maanantai 22. lokakuuta 2012

Tavoitteet

Onnistuakseni elämäntapamuutoksessa ja painon pudottamisessa on minulla oltava selkeitä tavoitteita. Ilman tarkkaa päämäärää, tuloksena on todennäköisesti epämääräistä haparointia, lipsumista ja ajattelua että ''kyllähän tämä tästä''. Nyt siis asetan itselleni tavoitteet, joihin voin aina palata, jos tulee heikkoja hetkiä ja meinaan sortua.

Tumblr_mc6laneldp1rj9akto1_500_large
http://weheartit.com/entry/40636889/via/MissAnett
 
Paino ja mitat
 
Lopullinen painotavoitteeni on noin 54kg. Uskon, että tuolloin olen itseeni tyytyväinen, ja tuo paino on minulle myös terveellinen. Heti ensimmäisessä tavoitteessani on sana ''noin'' - vaikka väitin, että teen tarkan suunnitelman mitä kohti teen töitä. Paino kuitenkin on toissijainen, jos olen tyytyväinen itseeni vaikka 55kg painoisena, en näe syytä tiputtaa viimeistä kiloa vain koska olen aiemmin niin päättänyt.
 
Minulla on siis pudotettavana yhteensä noin 7kg. Tämän vuoden loppuun mennessä olen päättänyt saavani painaa korkeintaan 56kg, eli vajaan puolen kilon pudotus viikossa riittää. Hitauden ylläpitäminen on minulle vaikeaa, tuntuu aina että kiirehdin tai jumitan. Nyt kuitenkin tahdon etsiä sitä kultaista keskitietä, ja opetella syömään ja liikkumaan tasapainoisesti. Loput kolme kiloa pudotan kevään aikana, ja 54g pitäisi saavuttaa toukokuun alkuun menessä. Vauhti ei siis todellakaan päätä huimaa, mutta hitaasti hyvää tulee.
 
Mittojen suhteen minulla on vain yksi tavoite. Uskon, että vyötärön ympärykseni on nyt noin 73-75cm, ja tämä tahdon olevan ensi keväänä noin 68cm. Tuon verran se oli silloin, kun viimeksi olin tyytyväinen itseeni.

3feebd90af51f08dc5eee81225201f1f_large
http://weheartit.com/entry/40480923/via/eccs
 
Ruokavalio
 
Haluan oppia syömään oikein. Tässä tavoittelen säännöllistä rytmiä, riittävästi kasviksia ja hallittua herkuttelua. Viimeinen kohta on varmasti vaikein. Koen kuitenkin olevani hyvällä tiellä juuri nyt.

Tumblr_mc975hjxth1rimnzgo1_500_large
http://weheartit.com/entry/40727868/via/lovelessoul
 
 
Liikunta
 
Liikuntarytmini on jo nykyisellään hyvä. Haluan jatkossakin liikkua säännöllisesti ja tehokkaasti. Liikunnan suhteen suurin tavoitteeni on vanhan rytmin ylläpito - ja lihashuollon opettelu! Pitkät venyttelyt kerran viikossa joko yksin tai ohjatulla tunnilla tulee nyt mukaan kuvioon ja saleilun jälkeen teen lyhyet venytykset. Kehon huoltamisessa olen aina ollut laiska - nyt siihen on tultava muutos.
Tumblr_mbpzbwnpqp1rdggeto1_500_large
http://weheartit.com/entry/40692122/via/Korrneliaa

Onko lukijoilla millaisia tavoitteita?
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti