keskiviikko 17. lokakuuta 2012

Matkalla kohti tavoitteita!

Olen 24-vuotias yliopisto-opiskelija Keski-Suomesta. Elämääni kuuluu opiskelun lisäksi kavereita, koiran hoitamista, hyvää ruokaa, liikuntaa, ihmissuhdeongelmia, bilettämistä, töitä, shoppailua - ja mikä blogin kannalta olennaisinta nyt myös laihduttamista.

Olen aina liikkunut paljon, mutta pidän myös ruoasta hieman liikaa. Tällä hetkellä painan noin 61-62kg, mikä omasta mielestäni on liikaa kun pituutta minulle on suotu vain 163cm. Huolestuttavinta tilanteessani on se, että vielä keväällä painoni oli 55kg, ja olen lahjakkaasti siis lihonut 6-7kg puolessa vuodessa. Selitysten paikka - tai sitten ei. Kiloni olen kerännyt puhtaasti syömällä liikaa. Rakastan erityisesti rasvaisia ja suolaisia herkkuja, enkä karkkkaupastakaan lähde tyhjin käsin. Epäilemättä myös reippaalla juhlimisella on ollut yhteyttä kilojen kertymiseen. Hoidan myös tunteitani syömällä ja erityisesti tylsyys saa minut napostelemaan koko ajan jotakin.

Tilanteeseen on siis tultava muutos, ja tällä kertaa aion edetä hieman hitaammin kuin aiemmilla yrityksillä. Tavoitteenani on painaa vuoden loppuun menessä 56kg, eli minulla on reilut kaksi kuukautta aikaa pudottaa painoa viitisen kiloa. Käyn taistoon runsaalla liikunnalla ja kurinalaisella ruokavaliolla. Alkuun tarkoitus on pitää melko tiukkaa linjaa herkkujen suhteen, mutta erikoistilanteissa aion sallia nekin itselleni. Alkoholia saan jatkossa käyttää 1-2 kertaa kuukaudessa, ja silloinkin kohtuudella. Haasteita on paljon, mutta tällä kertaa aion onnistua - en missään tapauksessa halua painaa vuoden päästä yli 70 kiloa, sillä se minua odottaa jos jatkan samaan malliin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti