maanantai 12. marraskuuta 2012

Ongelmat laihduttamisessa

Mitkä asiat vaikuttavat minun laihtumiseeni negatiivisesti?

1. Epäsäännöllinen unirytmi/liian vähäinen nukkuminen. Jostain syystä uni on aina se asia, josta karsin, mikäli on kiire. Erittäin huono tapa laihduttamisen kannalta, väsyneenä himoitsen enemmän kaikkea ylimääräistä.
 
2. Alkoholi - ei tarvitse selityksiä. Alkoholi itsessään sisältää tuhottomasti energiaa, puhumattakaan krapulapäivien mätöistä.
 
3. Tylsyys. Jos minulla on tylsää, napostelen. Tai leivon. Ei varmaan tarvitse kertoa lisää :D
 
4. Liian vähäinen syöminen? Olen pohtinut, että syönkö liian vähän, silloin kun ''olen ruodussa''. Toisaalta tahtoisin hyvän alkutsempin ja sen jälkeen nostaa pikkuhiljaa energiamääriä, mutta mahdollisesti toisin päin tekeminen olisi fiksumpaa. Ruoasta pihtaaminen voi aiheuttaa ahmimista - ja johtaa lihomiseen.
 
5. Ahdistus. Oma kehoni ahdistaa minua tällä hetkellä, ja uskon sen vaikuttavan negatiivisesti siihen kuinka huolehdin itsestäni. Oman lihomisen myöntäminen on ensimmäinen askel, sen jälkeen voin alkaa toimia kun myönnän itselleni, että en tahdo olla tällainen ja että en pysty olemaan tyytyväinen itseeni näin.
 
6. Sosiaalinen elämä. Tämä on koomista, mutta kyllä, sosiaalinen elämäni vaikeuttaa laihduttamista, sillä siihen kuuluu usein alkoholia ja epäterveellistä ruokaa. Tosin, itsehän minä olen niin itsekuriton, kun en näistä osaa kieltäytyä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti